Miesięczne archiwum: Marzec 2015

Wiele osób uważa, że właściwa dieta w zupełności wystarczy od tego, żeby cieszyć się dobrym zdrowiem. Uważają, że spożywanie dużej ilości warzyw, owoców, ryb może je uchronić przed poważnymi chorobami. Zapominają jednak o tym, że wpływ na nasze zdrowie ma także praca, stres, wysiłek fizyczny oraz uwarunkowania genetyczne. To właśnie ten ostatni czynnik w największym stopniu decyduje o tym, kiedy i na jakie choroby zachoruje nauka. Medycyna coraz lepiej potrafi odczytać informacje zapisane w kodzie DNA, ciągle jeszcze wiele z nich pozostaje zagadką. Nadal nie potrafimy zrozumieć dlaczego dochodzi do niektórych zmian w kodzie DNA. Z tego też względu tak duże znaczenie ma profilaktyka oraz wykonywanie regularnie podstawowych badań lekarskich. W ten sposób można najlepiej zadbać o swoje zdrowie. Badania lekarskie dają odpowiedź na pytanie czy w naszym organizmie nie rozwijają się stany zapalne, a prowadzony przez nas tryb życia jest tym właściwym. Dzięki temu możliwe staje się szybkie rozpoczęcie leczenia oraz skuteczne zwalczanie choroby.

Długie godziny spędzone przed telewizorem lub komputerem, brak ruchu, zła dieta oraz mało czasu spędzonego na świeżym powietrzu mają bardzo zły wpływ na zdrowie. Osoba zaczyna odczuwać różnego rodzaju dolegliwości, ma kłopoty z utrzymaniem właściwej masy ciała, a najmniejszy wysiłek powoduje bardzo duże zmęczenie. Im dłużej utrzymuje się taka sytuacja, tym w gorszym stanie jest nasze zdrowie. Ryzyko zawału serca, otyłość, problemy z krążeniem dotykają coraz większej grupy młodych osób. Najczęściej są one spowodowane właśnie złym trybem życia. Ciągły pośpiech oraz duży stres również mają bardzo negatywy wpływ na nasze zdrowie. Dlatego też tak ważny jest odpoczynek oraz relaks. Czas poświęcony tylko sobie, na własne przyjemności oraz rozładownie złości lub nadmiaru energii jest tak samo ważny jak regularne badania lekarskie, unikanie nałogów oraz właściwa dieta. Z tego też względu osoby, które zaczynają zauważać pierwsze niepokojące objawy, które wysyła ich organizm, nie powinny ich lekceważyć.

Warzywa oraz owoce mają dobroczynny wpływ na nasz organizm. Dostarczają mu nie tylko energii, ale również wszystkich potrzebnych mikroelementów oraz witamin potrzebnych do jego prawidłowego funkcjonowania. Z tego też względu tak ważne jest to, aby każdego dnia zjeść chociaż trochę warzywa oraz owoców. Jednakże należy pamiętać o tym, że taka dieta nie dostarczy naszemu organizmowi wszystkich potrzebnych składników. Ważne jest to, żeby ją urozmaicić o białe oraz czerwone mięso, nabiał oraz przetwory mleczne. Jest to szczególnie ważne w przypadku tych osób, które postanowiły przejść na dietę. Muszą one pamiętać o tym, żeby była zbilansowana we właściwy sposób, tak aby organizm miał dostarczane wszystkie niezbędne witaminy oraz mikroelementy. W sytuacji, kiedy organizmowi przez dłuższy okres czasu dostarczymy za mało witamin pojawiają się problemy zdrowotne. Dlatego też tak ważne jest to, aby nasza dieta była zawsze zrównoważona, a nasze posiłki różnorodne. Wyeliminowanie chociażby jednego składnika z naszej diety ma zawsze określone konsekwencje dla organizmu.

Dobry stan zdrowia jest uzależniony od bardzo wielu czynników. Regularne badania lekarskie, zdrowy tryb życia oraz właściwa dieta powodują, że osoba może przez dłuższy czas cieszyć się dobrym zdrowiem. Aktywność fizyczna pomaga utrzymać szczupłą sylwetkę oraz pozbyć się zbędnych kilogramów, wpływa również bardzo dobrze na pracę poszczególnych narządów oraz mózgu. Pomaga się odprężyć, zrelaksować oraz rozładować nadmiar energii. Regularne ćwiczenia mogą uchronić osobę przed poważnymi schorzeniami oraz wspomagają walkę z nimi. Z tego też względu uważa się, że dobre zdrowie jest zasługą między innymi aktywności fizycznej. Lekarze podkreślają jednak, że zbyt duży wysiłek fizyczny, także nie jest korzystny dla naszego organizmu. Musi on mieć czas na regenerację oraz odpoczynek. Dlatego też należy w taki sposób zaplanować dzień, aby mieć czas zarówno na krótki spacer, prace oraz relaks. Tylko w ten sposób, uda się uniknąć wielu problemów zdrowotnych, których leczenie trwa zazwyczaj przez bardzo długi czas.

Ruch na świeżym powietrzu, aktywność fizyczna i sport bardzo pozytywnie wpływają na zdrowie człowieka. Nie tylko korzystnie wpływają na sylwetkę, poprawiają samopoczucie, ale także przeciwdziałają wielu chorobom. Dowiedziono naukowo, że uprawianie sportu przedłuża życie i pomaga cieszyć zdrowiem. Nie trzeba oczywiście być sportowcem, wystarczy godzinny wysiłek dziennie, aby zapewnić sobie to, co dla człowieka najcenniejsze, czyli zdrowie. Aktywność zalecana jest osobom w każdym wieku. Może przejawiać się w pływaniu, ćwiczeniach na siłowni, joggingu, jodze, aerobiku lub po prostu wycieczce w góry i zwykłym spacerze. Zawsze jednak należy pamiętać, że ruch jest szczególnie ważnym aspektem w życiu człowieka, szczególnie, gdy ma się siedzący tryb pracy, na przykład w biurze. Dlatego też wiele firm oferuje swoim pracownikom wiele możliwości aktywnego spędzania czasu, jak karnety na fitness, basen, czy siłownie. Aktywny tryb życia propagowany jest także przez gwiazdy i osoby publiczne, warto brać z nich przykład.

Otyłość jest uważana obecnie za chorobę cywilizacyjną, na którą cierpią już nie tylko dorośli, ale także dzieci. Powodem takiego stanu rzeczy są przede wszystkim panujące na całym świecie trendy, między innymi dieta obfitująca w gotowe produkty typu fast food, zawierające niezdrowe tłuszcze i niewiele wartości odżywczych. Kolejnym jest brak aktywności fizycznej, zarówno w szkołach, jak i w domu, komputerowe gry zamiast piłki nożnej i spaceru. Oczywiście, są ludzie, którzy posiadają rodzinne skłonności do tycia, ale w większości przypadków winowajcą takiego stanu rzeczy jest sam człowiek. Otyłość prowadzi do wielu chorób, ale może być także przyczyną niskiej samooceny lub depresji. We wszystkich przypadkach ma ona negatywne znaczenie dla zdrowia, dlatego należy z nią walczyć. Ruch, regularna aktywność fizyczna oraz odpowiednio dobrana dieta pozwolą skutecznie zrzucić zbędne kilogramy, a przez to poczuć się lepiej zarówno fizycznie, jak i psychicznie. W problemach z otyłością może pomóc dietetyk lub trener.

Bardzo ważna dziedzina medycyny, ale i niezwykle trudna. Dzieli się na cztery duże podstawowe grupy: tanatologia ? jest nauką rozpatrującą sprawy związane ze śmiercią, serohematologia ? bada ona materiały biologiczne, które są dowodami, bądź elementami sprawy, traumatologia ? zajmuje się sytuacjami, w których doszło do uszkodzenia ciała i toksykologia ? używana w sytuacjach związanych z zatruciami. Specjaliści medycyny sądowej, w zależności od dziedziny, którą się zajmują, muszą towarzyszyć przy sekcjach zwłok, często niezbędna jest ich obecność na miejscu zbrodni, zapoznają się z materiałami sprawy i zazwyczaj ich zdanie jest jednym z najważniejszych jeśli chodzi i prawidłowe ocenienie okoliczności. Ich praca jest więc bardzo ściśle połączona z kryminalistyka. Na podstawie wymienionych zadań, które należą do ich obowiązków, można zauważyć, że ludzie ci nie mogą zajmować się tą praca z przypadku. Potrzeba to wytrwałości, błyskotliwości i przede wszystkim wielkiej chęci odkrycia prawdy, nawet za cenę własnego wolnego czasu. Mniej drastycznymi zajęciami jakie mogą dani specjaliści wykonywać jest ekshumacja zwłok w celu wyjaśnienia jakieś przedawnionej sprawy, w której pojawiły się nowe dowody. W Polsce nie jest jednak często wykonywany ten proces. Są też osoby, które zajmują się działaniami zapobiegającymi tragediom, a mianowicie walczą z patologiami społecznymi. Medycyna sądowa jest dziedziną, która często wpływa na wynik rozprawy i za skazaniem danego człowieka, bądź jego uniewinnieniem. Nie można więc pracować nie mając na uwadze, że decyduje się o czyimś życiu.

Od wielu lat stosuje się sprawdzone metody lecznicze. Stosowane są przez pokolenia i mają pozytywne skutki dla naszego zdrowia. Należą do nich picie herbaty z sokiem malinowym, z miodem i cytryną albo z kieliszkiem koniaku. Sprawdzonym sposobem są też napary z ziół: rumianku, jeżówki, szałwii, macierzanki, czarnego bzu, babki lancetowatej, kwiatu lipy, mięty lub tymianku. Skuteczna metodą jest też gorącą kąpiel z dodatkiem soli lub naparu z tymianku bądź wymocz tylko stopy; po wytarciu ręcznikiem należy założyć ciepłe skarpety i położyć się do łóżka. Przy sprawach oddechowych należy wypłukać gardło wodą z solą pół łyżeczki na połowę szklanki przegotowanej, letniej wody lub zjeść gorący rosół z kury. Dobrym sposobem jest też zrobienie sobie inhalacji z ziół pomaga na zatkany nos, katar, wysuszone i podrażnione gardło; wystarczy do miski wlać wrzącą wodę z dodatkiem olejku kamforowego lub eukaliptusowego albo zrobić napar z kwiatów rumianku; następnie głowę nakrywamy ręcznikiem, zamykamy oczy i oddychamy gorącą parą. Innym sposobem jest zjedzenie kilka ząbków surowego czosnku co jest popularne w okresach zimnych. Dobrym sposobem jest też picie syropu z cebuli można go zrobić samemu posiekaną na krążki cebulę zasypać 2 łyżkami cukru i odstawić na kilka godzin, gdy cebula puści sok dodać sok wyciśnięty z połowy cytryny. Są to sposoby przekazywane z pokolenia na pokolenie, zawsze niezawodne i niezastąpione przez żadne leki. Dodatkowo nie niszczą one organów tak jak środki chemiczne.